JellyPages.com

✿ Dengan Menyebut Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang ✿


Thursday 23 June 2011

Surat Untuk Yang Bakal Ditinggalkan...


Assalammualaikum...
Sollu alan-nabiyy... (n_n)

Dalam rentang masa setengah jam aku memulakan contengan pd skrin lappy ku... Hayatilah dgn hati surat amanah diri yg biasa ini... (n_n)

Setiap kita,maksud jelas, aku dan kamu akan melakukan kesilapan demi kesilapan... Ta kira besar atau kecil... Hebat atau sederhana,pasti ada kn... Sepuluh jari aku susun meminta maaf kepada engkau dn kpd hati2 yg pernah aku sakiti. jujur saja aku katakan aku ta akan bertahan lama. Sunggguh hati ini tidak pernah menafikan rasa sayang dan cinta aku kepada kalian. Andai engkau dan mereka memaafkan ku,itu tanda kalian juga cinta pd aku. Jika ta bisa memafkan, ta apalah. Ta akan sesekali aku memaksa. Akan tetap aku setia menunggu. Lihatlah di kanan mu,pasti ada aku. Tidaka kelihatan bukan? Bukan jasad yg berdampingan dgn mu,tp roh ku. (n_n)

Andai sahaja kau merindui celoteh ku, bacalah contengan2 hati yg pernah aku lakar pada dada2 warkah yg ku utuskan kepadamu. Maaf aku wahai teman, aku ta dapat bercerita seperti dulu lagi. Sementara aku maseh di sini,mari aku genggam tanganmu... Aku berjanji ta akan meninggalkanmu utk hari ini,. Tp jika esok dtg menjenguk ajalku, terimalah. Ingatilah kehangatan genggaman taganku hari ini ya? Usah bersedih... Terpisah cuma jasad, tp roh ku tetap hidup sayang... Yakinilah seyakinnya...

Maseh menghitung masa yg tersisa... Maseh lg aku dberi nikmat kehidupan. Maseh bernafas, maseh bisa mengenali mu sayangku... Sayang ta semesti utk kekasih kn? Engaku temanku, sahabat ku, jd aku sayang dn cinta kalian... (n_n)

Berusaha untk tersenyum,walaupun kelat bercampur pahit,pedih juga payah semestinya. Senyum lah! Ta usah terlalu bersedih, jgn d pamer rasa kesedihan pd diri, ta baek membuat org d sekeliling kita bingung dalam ragu2...

Cintaku juga sayangku, cuba kau lihat sepasang burung itu... Nampak kh kamu apa yg aku maksudkan? Dua ekor burung yg bertenggek di atas dahan... Sangat indah bukan? Mereka ta mematahkan ranting yg mereka duduki itu... Tidak juga mereka bersama2 utk melukai sesama sendiri... Tidak juga mereka mencemarkan segala sesuatu yg ada d sekeliling mereka... Hebat bukan? Apa tunggu lagi, mari kita ikuti jejak mereka... Ta salah bukan... Yg baek kita turuti... Utk hidup kita juga kelak, utk kebaekan semua org yg ada d sampingmu juga nnt...

Sekarang aku berada dalam 5 tarikan nafas, payah. Mata pun rasanya semakin pedih. Mahu benjir agaknya. Sesekali ku buka dn ku tutup lama-lama dlm kesukaran. Mungkin ini tandanya utk aku mengakhiri contengan warkah ini. Utk ku sambung esok? Ta mungkin. khuatir esok aku ta lg berada disini...

Ingatilah syang, maafkan aku seikhlas hatimu... Andai melihat sepasang burung putih, ingatilah aku,. Burung putih yg terbang bebas, tanpa noda dosa, putih saja, bersih suci kerana burung putih itu sudah pergi meninggalkan sangkarnya yg bernama kehidupan lalu pergi kepada fitrahnya.


IkhlasTpJauh,

Gadis PelangiPuteh...


P/s: Hanya utk menyampaikan rasa hati yg ta bisa terungkap dgn kata2... (n_n) Terima kaseh sudi membaca.




1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete