JellyPages.com

✿ Dengan Menyebut Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang ✿


Wednesday 22 June 2011

Aku Ikhlas Menjadi Aku... (n_n)


Assalammualaikum... 
Sollu alan-nabiyy...  (n_n)

Bicara aku seorang gadis,

Lama menghilang,kini kembali menchoret... Kata org yg penting d dahulukan, yg ta berapa penting d kemudiankan... (pesanan dr sebuah buku...) Pesan org tua2 pula, jgn tangguh keja... Ta baek... Masa kn emas? Hargailah selagi dberi kesempatan.

Oke,dgn lafaz 'Bismmillah' aku mulakan bicara...

"Kenapa aku gemuk? Kenapa aku ta kurus mcm si polan 2... Benci,ta suke ta suke ta suke!!!"

"Aku taw la ko cantik,puteh,manis ayu... Petik jari berduyun2 lelaki nk kt ko,tp aku nie? Mcm hampeh jew.."

"Sikit2 die,sikit2 die,ape ingat die 2 pandai sgt??? Ape kurangnya aku? Mangkuk jamban punye org..."

Terkejot??? (n_n) Dialog2 di atas adalah sebahagian dr apa yg aku selalu dgr. Ade jgk yg aku alami sendiri. Semua dialog2 kt ats merupakan jenis2 dialog yg -ve... Soalannya, mengapa berbicara sebegitu sih? Kesal ya jd diri sendiri? (n_n)

Usah mengeluh lah... Kita adalah kita kn? Knp mst cemburu dgn owg laen? Ta gembirakah kita??? Mengapa Nisaa??? Cube story sikit.... Gembira sbb dlm dunia nie,kita cuma sorang sahaja... Nah,betol kn? So,ikhlaslah menjadi diri kita. Cemburu dgn owg laen 2 boleh,ta salah sebenarnya,tp, biarlah bertempat... Jgn semua benda kita nk tiru dia,yg ta beak pon kita ikot... Itu dh salah cik abg! Kembali ke pangkal jln kalo dh terlanjur buat mcm 2 eh... Ta ada kata terlambat utk kita jd beak. Ta ada kata terlambat juga utk kita berubah dn kembali pd jalan Satu. (n_n)

Jangan sesekali kita korbankan nilai diri kita yg semulajadi tu utk jd owg laen. Ta sesuai la cik kak. Buat apa nk jd owg laen? Ta cukup bagus kh kita? Ingat,Tuhan ta akan menciptakan sesuatu 2 dgn sia2... Aku yakin tu. Kamu dn awk yg baca nie kena yakin jgk... 

Setiap individu,mesti ada kekurangan dn kelebihan masing2... Sbb 2 timbulnya pernyataan bhw, "ta ada manusia yg sempurna" nah, hebat ta Tuhan kita? Dia ciptakan kita sama level,ta ada yg sempurna lorh... (n_n) Renung2 kan sejenak ya... Sapa yg sempurna d antara kita? Kalo ada hubungi aku d talian bebas tol,aku nk wat spot check... 

Kesimpulannya,ikhlas la menjadi diri sendiri. Ta usah bertopengkan owg laen,ta elok 2. Yg baek ttg kita,kita kekalkan,tingkatkan lg,yg ta beak ttg kta pulak, kita leraikan dlm diri, buang jauh2... Cermin diri... Ta ada cermin? Pinjam umh jiran sebelah. Bukan mudah nk jd baek, dn ta susah nk jd ta baek. Aku juga maseh mencari diri sendiri. Maseh dlm proses mengenali diri. Bnyk kekurangan,tp sungguh aku ikhlas menjadi aku. Anda pula bagaimana??? (n_n)


P/s: Ta boleh letak gamba pulak tuk post kali ni.. Tp ta apa la eh... Semoga apa yg sy 2lis nie bkn sekadar choretan kosong dr gadis 2kang choret seperti sy,semoga diri ini dn 2lisan ini dpandu oleh Tuhan ku Yg Satu... Insyaallah,amin. Terima kaseh sudah membaca. (n_n)
















No comments:

Post a Comment