JellyPages.com

✿ Dengan Menyebut Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang ✿


Saturday 4 June 2011

Kisah Yang Tertinggal...

Kisah kita,
kini tertinggal pada masa lalu...
Kini atau nanti tak akan pernah terulang...

Sungguh kasih, mencintaimu suatu kenangan terindah...
Percayakah engkau dengan bicara tanpa suara aku katakan kau cinta pertama ku???
Percayakah engkau kasih?
Terpulanglah. Tiada paksaan hati untuk kau meyakini kesungguhanku.

Kisah kita kini menjadi siulanku pada masa-masa kosong tanpa bayangmu...
Yang tidak terisi dengan kenagan lain kecuali kenagan kita,kisah kita...
Masih sudikah engakau menoleh ku, walau untuk sesaat?
Menoleh melihat tepat ke arah mataku?
Ada kaca-kaca kerinduanku padamu...
Tak betah engkau memandangku bukan?
Sapaanku bertanyakan kehidupan baru mu pun engkau tidak mengendahkannya...

Terserahlah kasih...
Hanya aku yang mengerti pilihan ini...
Pilihan utuk memuktamadkan cinta kita.
Andai saja kau memang jodohku,
pasti akan tetap aku menantimu...

Tapi masih adakah ruang dalam hatimu untuk cintaku nanti?
Khuatir aku ruang  kosong itu sudah terisi dengan cinta yang lain...
Tak mengapalah, engkau berhak merasa bahagia bukan?
Engkau juga berhak bercinta! Itu fitrah,fitrah manusia...

Aku relakan sahaja dalam kepayahan...
Andai saja kau tahu rasa ingin melihatmu saat ini...
Pasti sahaja kau akan meraih tanganku kembali...
Seperti yang pernah kita lakukan...
Kita lihatkan pada hempasan ombak rasa cinta kita...
Kita pamerkan pada tiupan angin rasa kasih kita...
Kita lakarkan hari-hari kita bersama dengan bernyanyi lagu kita...

Namun,itu kisah dulu... Kisah yang tertinggal..
Kini semua itu sudah tiada...
Aku cuma mampu mengenangmu, mengenang kisah kita...
Dan segalanya tentang kita...!!!

Kasih... Bencikah kau pada ku???
Hilangkah sudah rasa sayangmu pada ku?
Masihkah tersisa rasa cinta dulu???

Biarlah masa yang menentukan...
Semoga nanti, pada detik terakhir,
aku dapat melihat senyummu ketika bersamaku
dengan insan yang terpilih,lebih baik dari wujudku...

Salam terakhir aku untuk mu kasih...
Tetaplah kau ingatiku dalam kudus doamu...
Untuk itu kasih, maafkanlah aku kerna mengganggu mu degan kehadiran catatan ini...

GadisPelangiPuteh
1:25 ptg
Ahad 5/06/2011

Mood: Seadanya Aku - NUBHAN

No comments:

Post a Comment