JellyPages.com

✿ Dengan Menyebut Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang ✿


Saturday 1 June 2013

Di daerah ini, di sini...

Assalammualaikum...
Sollu ala-nabiyy...

Di daerah ini, aku masih di sini seperti hari-hari yang lalu...
Masih ternanti-nanti hadirnya kau ke mari,
dengan sekuntum mawar merah jambu dengan seulas senyuman manis mu...

Di sini juga aku masih tertunggu-tunggu,
hadirnya kau dengan sejuta kejutan sederhana namun membahagiakan...
Terkadang aku selalu tukar agenda kau pada hari kebersamaan kita,
dan kau cuma menurut,
bertapa kau begitu menjaga hati ini...

Di sini juga aku sering mengintai dibalik tirai,
berharap kau datang, walau untuk seketika pun tidak mengapa,
mengubat rasa kerinduan yang berbaki,
yang sehingga kini tak pernah habis...

Di sini juga aku termenung,
dengan sebuah dairi hijau muda dari kau yang kau hadiakan
pada hari kelahiranku,..
Di dalamnya aku coret segalanya tentang apa yang aku rasa
di saat ketiadaan kau...

Mungkin engkau kurang mengerti,
mengapa masih ada engkau sedang hati ini sudah digenggam
insan yang lain bukan?

Jawapannya mudah sahaja,
di alam kehidupan ini,
engakau insan pertama yang berkorban segala untuk aku...
Dan sehingga kini, belum ada siapa yang mampu lakukan
apa yang telah kau lakukan untuk aku.

Terima kasih atas segalanya.

Maafkan aku kerna masih mengenang. Izinkan aku
untuk selalu menulis tentang kita,
walaupun cinta bukan lagi milik kita...

Gadis,
8:35 am
2/06/2013
Ahad
-Kamar-



No comments:

Post a Comment